Ingen mer skog för mig!

Hade längtat efter en härlig skogspromenad
länge och idag blev den av.
Jag gick och njöt utan svamplycka, skulle just
ge upp när det stod en 7-8 stora gulingar
till höger om mig. Plockade dom glatt
och började sedan gå mot bilen...
Väl i bilen började det klia i håret och
med bultande hjärta kände jag i håret och
fick något med mig i handen som visade sig
vara något spindelliknande djur! hua.det var
nära att jag körde in i bilen framför när jag
började skaka av mig odjuret.
Väl hemma hittade jag en till! det var bara
att hoppa in i duschen! Daniel fick syna igenom
hela håret och kroppen, men hittade inga fler.
Jag tvättade håret och bad daniel borsta håret
för att vara på den säkra sidan och minsann 4 st
till odjur gömde sig i hårbotten. HUGA! jag har
inte hämtat mig ännu.
Sökte på nätet och det visade sig vara en parasit
med namnet fågellus.
Jag vet inte om jag vågar mig ut i skogen
någon mer gång, tyvärr..
usch!

Kommentarer
Postat av: Joa

uiii...jag avskyr sånna där kryp! Men skönt att du identifierat dem! Hoppas de håller sig borta! // Joa

2008-08-31 @ 15:29:36
URL: http://livetsomjaglever.blogspot.com
Postat av: Marie

Usch, scary! Nu vågar jag inte ta mig ut i skogen ngt mer. Du tror inte du fick det den dagen ni jagade ut fågeln från trapphuset?

Var ut och läste om lusen jag med, bläää.

Jag har oxå kli, jämt. Det kliar på axlarna hela jäkla tiden, men jag tror det är gravidkliningar. För bäddar rent gör jag minst en gång i veckan och städar gör jag nästan varje dag (lite manisk för stunden) så löss kan det bara inte vara.

Det är om jag fått ngt när jag gosat med grannens katt???



Hoppas du har haft en fin helg, idag har jag målat men hann även med en bok i solstolen, riktigt varmt och skönt!

Vore trevligt att ses i veckan, men jag är bokad alla kvällar kommande vecka. Men vi ses ju på fredag : ) vad gott det ska bli. Vi var till Il Primo och käkade igår, och det var supersmarrigt. Vi började med efterrätten, sen förrätt och varmrätt.

Kram, kram

2008-08-31 @ 16:51:11
Postat av: v

Mm, jag håller mig på asfalten jag. Men jag längtar skog så att jag förgås. Lusen kan jag dock vara utan.



Japp, tränar gärna!





Kram!

2008-08-31 @ 22:39:29
URL: http://vick2ria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0