Dagens goda

Då var dagens goda gärning utförd...
Fågelräddning!

Tittade ut i kikhålet i morse och fick se
brevbäraren bete sig mystiskt.
 Han såg ut att parera för något i trapphuset.
Det visade sig vara en liten fågel. Tyvärr
var brevbäraren inte smart nog att öppna
dörren så den lille hade en chans att ta sig ut.
Jag som tänkt ta en sväng ut med sonen
fick lite panik med tanke på att vi kunde få en fågel
i ansiktet. Ringde efter hjälp...
Sofie kom och öppnade dörren och jag vågade
då kika ut...men ingen fågel syntes till...konstigt.
Sofie började rota runt bland påsar med skor
då vi hörde ett ljud..
Så jag tog tag i mina stövlar som står utanför våran
dörr och plötsligt flög fågeln upp mitt i ansiktet på
oss..jag skrek rakt ut. Sofie gick lugnt och öppnade
fågeln som nu är i frihet ;)
 

Kommentarer
Postat av: Vicktoria

Hu! Jag kan gosa med ormar, spindlar och allehanda småkryp. Men clowner, män utklädda till mascotar och fåglar...



Vad modiga ni var!



Kram, V



2008-08-25 @ 17:28:29
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: Marie

Ha, ha, ha....jag hade velat sett dig Anna....kram, kram

2008-08-25 @ 18:51:12
Postat av: anna

ja usch vad läskigt! hua!

2008-08-25 @ 19:47:57
URL: http://awestling.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag hade nog bara gjort dig förbannad om jag varit med för jag hade brytit ihop av garv. Du känner ju mig!!!

2008-08-26 @ 09:06:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0